الاثنين، 20 فبراير 2012

بحب قلبي الحنون بحب بعدى عن الظنون

بحب الكل احبابي بصدق وعمرى ما اخون
يبقي كده عليه اللوم ارحمني ربي انا بعاني
عايزيني اكون شيطان بلا ضمير والدنيا عمياني
قويني عليهم ياربي وخلي الطهر عنواني
انا عارفه إن الكمال لك وحدك اجعل كعبي عليهم عالي
انا بسعي لرضاك إتقبل صالح أعمالي
قلبي ضعيف قدامك قويني علي عبادك
اللي الضلال دربهم ويحبو عصيانك
ياربي انا عبدك في الشده بلجألك
وفي كل أحوالي محتاجه لإيدك
من غيرك أسأل ويجيب سؤالي
منك انا بخجل اعصاك وبرحمتك تلقاني
بحبك ياربي يارزقني وعنايتك شملاني

=====================

بتحرج آنات قلبي طالبه غفرانك
المدد منك ياربي لاتقفل بوجهي بابك
احبك ياربي وبأرجو عطفك وحنانك
الدنيا نكراها غايتي اكون قريبه لذاتك
أغفر لي ياربي وإبعدني عن عصيانك
بناجيك بدمعي واحب ذلي ليك وأهوى خشوعي أمامك
أرى جمالك في محاسن كونك سبحانك ما أعظم شانك
آخد من آياتك عبر أحفظني من غدر عبادك
إسترني وحصني من مكرهم يامن اهابك
رد لي كرامتي وأصفع من آلمني بعظيم عقابك
تعبت ربي من عبادك وقلوبهم ا لصلفه تأذى احبابك
آسامحهم وحرابهم غائرة بقلبي ولا أعرف بعد نواياهم
لسه بيتقربونمني وشايفه سهامهم في حنياهم
تضحك عيونهم لي والسواد يملاهم
انت أعلم بهم مني يا موالي أكفني شرإياهم
الهي فوضت امرى اليك وانا بين يديك وهمه الدنيا غوياهم
خد بإيدى يارب انا الآمة الفقيره إليك حقق راجايا


ليست هناك تعليقات: