الثلاثاء، 21 فبراير 2012

أمي انا بحبك

أمي فين حضنك
أمي نفسي أضمك
أمي إشتقت لقلبك
أمي وحشني صوتك
أمي ورثت الصبر منك
أمي يرحمك ربي وربك



في يوم عيدك يا أمي
كل سنه وانت طيبه
يا ست الحبايب يا حنينه
بدعيلك في سجودى
وقلبي بيطرح شوق ليكي
ليكي مني الف بوسه وبوسه
وبقدم لك أحلي ورودى
يا حامله همي وحاسه
بيه في عز سكوتي
قلبك يجرى عليه
يضمني وأضمه
وتبكي عينيه تغسلي حزني
وبعد شويه تلاقي الضحكه
ماليه وشي والفرحه بيرقص حواليه
تملي في عينك لسه الصغار
حتي وولادنا مالين لك الدار
بيجرو ويمرحو وعيونك يفرحو
النور في وجودك والبركه
في لقمتك حتي لو كنا كتار
في يوم عيدك يا أمي
كل سنه وانت طيبه
=================

لما حظى مال رحت انا وبخته
مال عليه وقال ماكنش ده وقته
انا لا خسع ولا بحب الكسل وانتخته
دور كده يمكن السبب في المخ وزنخته
ولما عرفت السبب صلحت كل اللي لبخته

=======================
ان مال عليك الزمن ميل علي دراعك
اوعاك تحكي لحد اوجاعك
ولا تشترى خسيس في يوم باعك
ولا تآمن لقلب خانك وعمره مطاعك


=================

صباح الفل علي اللي خلي قلبي يتكسر
خنجرالغدروالخديعه طعني وقلبي إتحسر
ويرد عليه الدهر لما كنت منه بستفسر
ما تندم قدمت الخير لجل بالوداد تستأثر

بعزم ما فييه في الظهر ضربك واتنصل
بتدور الأيام ويخلص من الندل المتأصل
بعده عنك غنيمه صده لو حاول ليك يوصل
واحمد ربك واحذر ان ده تاني يحصل


بتسأليني ايه هي حروفي
انت كل كلاماتي ومعانيها
انت نبضي وكل حاله بعانيها
انت كل كلمة حب بعنيها
انا المشدود لقلبك
وانا المكسور لهجرك
انا المنصوب علي بابك
انا المرفوع وانا جنبك
وانا المسكون بشتقلك
انت لحني وغنايا
انت المزروعه جوايا
بعدك الدنيا وما فيها
استخلصت من حروفي احلي مافيها
اربع حروف مستني تقوليها
أحبك ومش عاوز كلمه بعديها


لأنك حبيبتي
لأنك حبيبتي ما حزعلش منك
لأنك بقلبي وما أستغني عنك
فرحك وجرحك هجرك وصالك
وحيرتي وجنوني وسهر جفوني
وحبي ليكي وشكوتي منك
بكل جوارحي قلبك ده صرحي
وفيها أيه لو ليه تصارحي
وأسمعها منك وليه تصالحي
أأأأأأأأه لو تنطقيها وتنسي وتسمحي
من غير ما تقوليها شايفها ف ملامحك
في نظرة عنيك في همسة شفايفك
ف رعشة ايديك بقلبي اللي شايفك
دقات قلبك بتنده عليه قلبي يناديك
بسرعه يلاقيك تقلانه عليه
لو عني شردتي أو حتي طيرتي
في بحورك سبحتي
انا مش حسيبك لأنك حبيبتي











ليست هناك تعليقات: